Auto's

Maak hier zelf topics aan die nergens anders passen!
Jeroen De Bleser
Berichten: 154
Lid geworden op: 14-07-2010 17:22

Bericht door Jeroen De Bleser » 19-01-2012 18:45

Rob Bruggeman schreef:Ik was niet zozeer geïnteresseerd in de prijsklasse, maar meer in wat die dingen eigenlijk zijn ;p
Ik neem aan dat je weet wat xenon lampen zijn?
Deze hebben een mooie witte/blauwe schijn, regelen zichzelf in hoogte, en hebben koplampsproeiers!
Een aftermarket pakket geeft een lelijke blauwe schijn, regelen zichzelf in hoogte? weet ik niet zeker..
Zowat 90% van de mensen die een aftermarket xenon kopen plaatsten deze ook zelf wat wil zeggen lampen erin, oh het werkt! Klaar is kees? Nee afregelen is een noodzaak en dan het belangrijkste hebben ze niet: koplampsproeiers..
En door dat deze geen koplampsproeiers hebben, ik citeer:
"Als het koplampglas vies is, wordt de lichtbundel verstrooid. Het licht gaat dan alle kanten op, waardoor het zicht in het donker vermindert én tegenliggers verblind kunnen worden."

Nu zal je zeggen waarom hebben auto's met gewone lampen dit niet?
Dit is puur om dat de lichtbundel bij gewone lampen niet zo sterk is..

Nu weet je ook wat het verschil is, en waardoor iedereen het irritant vind..
En mooi is het ook niet, effe snel een foto van pilot golf 5 koplampen en daaronder de OEM golf 5 xenon ik ga voor de onderste!!
Afbeelding
Afbeelding

Rob Bruggeman
"Hamsterboer"
Berichten: 4328
Lid geworden op: 02-09-2009 19:06

Bericht door Rob Bruggeman » 19-01-2012 19:55

Aah kijk, thx voor de uitleg Jeroen :wink:
Tom Fiidom schreef:
Rick Hemstra schreef:Als je de koeler niet mooi vind, lekker belangrijk, als ik t maar mooi vind, als er iets niet klopt, dan kijk ik ernaar maar als er WERKELIJK iets niet klopt, verander ik t.
nu al vast sorry voor deze reactie

maar wat ben jij een ................................... bah

grtz..

Erwin Nierop
Berichten: 500
Lid geworden op: 25-08-2010 21:17

Bericht door Erwin Nierop » 19-01-2012 21:23

Jeroen De Bleser schreef:
Rob Bruggeman schreef:Mag je mij wat bijpraten over dat "cheap-ass aftermarket xenonkitje"

Ben niet zo thuis in die wereld namelijk..
Cheap-ass aftermarket xenonkitje: €100-€200

Optie van van het merk van de auto zelf: €1500

Dus dan kan je het verschil in kwaliteit zo wel bedenken..
Als je xenon's wil koop ze dan ook aan de juiste prijs, en niet zo een aftermarket brol want dat noemen ze hier willen maar niet kunnen.. :wink:
Het zicht wordt wel stuk beter hoor met een 'namaak' xenonkitje.
En dat verblinden vind ik eigenlijk maar een lulverhaal met koplampsproeiers, als jij de ruit van de auto nat hebt dan schitterd het ok aan alle kanten laat staan als jij de ramen ook vies hebt. Het is wel vervelend maar 1500 euro voor een paar lampen die er niet standaard opzitten nee bedankt dan maar dat goedkope ik wil wel maar kan niet setje.
''das kicke zo'n knappe vent in de spiegel''

Tim van Anrooy
"Kansloze"
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12-07-2010 21:17

Bericht door Tim van Anrooy » 19-01-2012 21:33

Neppe Xenon is gewoon zwaar klote, die auto's zouden ze moeten laten afbranden, wannabee shit 8)
De Hamster fluisteraar schreef:Tim, je bent het jaar weer in stijl begonnen

Danny vd Walle
"The Situation"
Berichten: 4150
Lid geworden op: 12-07-2010 20:34

Bericht door Danny vd Walle » 20-01-2012 13:22

Erwin Nierop schreef:
Jeroen De Bleser schreef:
Rob Bruggeman schreef:Mag je mij wat bijpraten over dat "cheap-ass aftermarket xenonkitje"

Ben niet zo thuis in die wereld namelijk..
Cheap-ass aftermarket xenonkitje: €100-€200

Optie van van het merk van de auto zelf: €1500

Dus dan kan je het verschil in kwaliteit zo wel bedenken..
Als je xenon's wil koop ze dan ook aan de juiste prijs, en niet zo een aftermarket brol want dat noemen ze hier willen maar niet kunnen.. :wink:
Het zicht wordt wel stuk beter hoor met een 'namaak' xenonkitje.
En dat verblinden vind ik eigenlijk maar een lulverhaal met koplampsproeiers, als jij de ruit van de auto nat hebt dan schitterd het ok aan alle kanten laat staan als jij de ramen ook vies hebt. Het is wel vervelend maar 1500 euro voor een paar lampen die er niet standaard opzitten nee bedankt dan maar dat goedkope ik wil wel maar kan niet setje.
het gaat ook niet alleen om de koplampsproeiers!

want vaak zijn de goedkope kitjes, neem bijv Pilot setjes, gewoon een setje fittingen die xenon verdragen, gooien ze dan in hun STANDAARD koplamp unit... wat men vergeet is dat deze soms geneens lenzen hebben? zowel zijn deze totaal niet voor xenon voorbereid, de reflectoren van de units zijn er niet op gemaakt, en deze setjes zijn ook niet in hoogte verstelbaar.
komt erop neer dat je dus een set lampen hebt met COMPLEET verkeerde afstellingen.

ach, kun je best doen, jijzelf zult het niet vervelend of hinderlijk vinden, maar namens alle mede weggebruikers kan ik je alvast bedanken! :wink:
voor je tegenliggers is het namelijk als of er een zot met zn groot licht op je af komt, soms nogwel erger! ook leuk als je zoiets in je spiegels hebt btw :)

duss wat je zegt, idd het zicht wordt VOOR JOU wel beter met zo'n prulletje, maar voor de mensen om je heen des te minder, en das net het punt waar jeroen en ik (en vele met ons) nu zo tegen de kitjes zijn :wink:

als je geen geld hebt voor een goed kwaliteits xenon kit, en toch een beter zichtveld wilt, zijn er trouwens wel meerdere opties om je zichtveld te verbeteren (die vaak nog goedkoper zijn als een aftermarket xenonset)
ʇxǝʇ ʎɯ oʇ sıɥʇ pıp doɹp ssɐq ǝɥʇ
Afbeelding
E36 Power

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 20-01-2012 16:07

Aan iedere idioot die aftermarketzelfbouwxenon in ze auto pleurt

Auto inbeslag nemen, door de crusher en rijbewijs door de versnipperaar. Wat een kutlicht is dat zeg als het achter je rijdt.
Back Down South

Pascal de Groot
Berichten: 1370
Lid geworden op: 16-07-2010 21:32

Bericht door Pascal de Groot » 20-01-2012 16:10

Je hebt ook verschillende kleuren xenon he :P
| ( • )( • ) | -- / ( • )( • ) \ -- ( (•)(•) ) -- | (•) | -- |•||•|

Jeroen De Bleser
Berichten: 154
Lid geworden op: 14-07-2010 17:22

Bericht door Jeroen De Bleser » 20-01-2012 18:21

Erwin Nierop schreef:
Jeroen De Bleser schreef:
Rob Bruggeman schreef:Mag je mij wat bijpraten over dat "cheap-ass aftermarket xenonkitje"

Ben niet zo thuis in die wereld namelijk..
Cheap-ass aftermarket xenonkitje: €100-€200

Optie van van het merk van de auto zelf: €1500

Dus dan kan je het verschil in kwaliteit zo wel bedenken..
Als je xenon's wil koop ze dan ook aan de juiste prijs, en niet zo een aftermarket brol want dat noemen ze hier willen maar niet kunnen.. :wink:
Het zicht wordt wel stuk beter hoor met een 'namaak' xenonkitje.
En dat verblinden vind ik eigenlijk maar een lulverhaal met koplampsproeiers, als jij de ruit van de auto nat hebt dan schitterd het ok aan alle kanten laat staan als jij de ramen ook vies hebt. Het is wel vervelend maar 1500 euro voor een paar lampen die er niet standaard opzitten nee bedankt dan maar dat goedkope ik wil wel maar kan niet setje.
Nou ik wil een dikke bak met xenon lampen, maar oh zo duur!
Laten we dan goeikoop de johnny gaan uithangen, en waarschijnlijk overdag de lampen ook opzetten zodat iedereen kan zien dat ik wannabe xenon heb!
Koop dan honda en plak er een bmw logo op is net hetzelfde, je wil het maar kan het niet betalen!
Die gasten hun auto's moeten gewoon de pers in!
Hoeveel ongevallen gebeuren door verblinding? ik zeg niet dat het door die fake xenon's is maar die zullen er ook wel bijzitten!
Dus neem dan gewone koplampen en doe normaal!

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 20-01-2012 18:29

Jeroen, jij bent mijn held!

:like:
Back Down South

Dries Bellemans
Berichten: 812
Lid geworden op: 18-07-2010 22:44

Bericht door Dries Bellemans » 20-01-2012 18:43

zoals je jeroen al zegt , groot gelijk , zelfde met idioten die met een totaal
volledig M pakket rondrijden en dan maar een 316 hebben ...
willen maar niet kunnen ...
Afbeelding
- Tim™ zegt:
de 1ste slimme belg wat ik tegen kom is een fijt

Plaats reactie