OpenTTD

Maak hier zelf topics aan die nergens anders passen!
Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 24-10-2011 16:19

Teringgggg..... Das niet normaal meer :lol:. Als ik het zo zie is overal wel goed overnagedacht. Ik liet treinen altijd keren, maar de laatste keer heb ik dat niet gedaan, waardoor ze idd sneller gaan.Zo zie je maar, je blijft altijd wat leren.

Tips of suggesties voor je aanleg? Wellicht meer routes opsplitsen. Nu heb je in de tweede screenshot 1 groot wissel systeem. Op zich niet zo'n probleem, maar je lange treinen maken de wachttijden best wel lang. Ik zou zo'n kruising in dat geval opsplitsen naar drie of vier losse knooppunten, waardoor je snelheid hoger ligt.
Verder is het goed en logisch opgebouwd. Sporen die 1 richting op gaan is altijd goed :-D.

Maar op zich ben ik dan nog steeds meer fan van de Old Skool versie. Dus niet te grote stations en zo.

Wellicht nog een tip. Ga niet alleen op goederen. Ik ging ook altijd op olie. Waar je echt goud geld mee kunt verdienen, is passagiers. Je ziet ook als je investeert in een stad door daar stations/busstations/e.d. te plaatsen, dat de stad sneller groeit als normaal.
Nog een tip als je dit doet. Leg zelf wegen aan in/om de stad in kleine vierkantjes. Zoals in Amerika met Blocks. Dan groeit de stad nog harder en kan je als die wegen slopen als dat nodig is.

Succes verder :D

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 24-10-2011 17:11

Ach... als je met oldskool de cd-rom van vroeger bedoeld, moet ik je wel iets gelijk geven. Dat spel heb ik niet zelf gehad, maar geleend van mijn neef en ook geregeld daar gespeeld.

Het enigste wat ik daar echt aan mis, waren de kant en klare levels waar je in kon bouwen. Hier heb je altijd random, wat ook wel leuk is, maar de echte voorgestoofde levels..... die hadden wel iets 8)

Wil nog een keer in OpenTTD een zelfde level maken als hierboven (misschien niet met olie en ook niet alles recht toe recht aan, maar gewoon extreem) en dan ipv de standaard treinen de 'Nederlandse treinenset' erop laten rijden met bijbehorende wagons.

En anders de Japanse, of Zweedse versie :lol:
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Rob Bruggeman
"Hamsterboer"
Berichten: 4328
Lid geworden op: 02-09-2009 19:06

Bericht door Rob Bruggeman » 24-10-2011 19:37

Allemachtig..

Als ik die screens zie, dan ben ik al doorgedraaid :lol:
Tom Fiidom schreef:
Rick Hemstra schreef:Als je de koeler niet mooi vind, lekker belangrijk, als ik t maar mooi vind, als er iets niet klopt, dan kijk ik ernaar maar als er WERKELIJK iets niet klopt, verander ik t.
nu al vast sorry voor deze reactie

maar wat ben jij een ................................... bah

grtz..

Pascal de Groot
Berichten: 1370
Lid geworden op: 16-07-2010 21:32

Bericht door Pascal de Groot » 24-10-2011 20:35

Eeuh, Je moet er van maar van houden zegmaar :lol:
| ( • )( • ) | -- / ( • )( • ) \ -- ( (•)(•) ) -- | (•) | -- |•||•|

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 25-10-2011 21:17

@Kevin: Was me opgevallen dat ik niet heel inhoudelijk op je tips had gereageerd in de vorige post :oops:

Ten eerste bedankt voor het compliment (het nadenken) voor het level.
Ik zou zeker kijken naar het opslitsen van kruisingen (ik zit nu in gedachte om er 4 banen bij te leggen: 2 heen en 2 terug)

En de verdere tips, ik had al van andere personen gehoord, dat mocht je eerlijk willen starten zonder cheats... je moet beginnen met een paar buslijnen, zodat je een bron van inkomsten houd. Dat werkt ook merk ik.

Het punt van de straten aanleggen kende ik niet, had het wel eens gezien in sommige multiplayer levels, maar daar dacht ik altijd dat de persoon geld teveel had xD.
Moeten dit trouwens echt recht toe recht aan blokken zijn, of mag het bijvoorbeeld ook 1 smal en dan 5 lang? en 2: Hoe groot moet zo'n blok dan maximaal zijn?
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 26-10-2011 16:52

Ik doe het altijd zonder cheats, weet uberhaupt niet hoe je die er in krijgt trouwens...Leg uit? :o

Buslijnen zijn altijd goed. Wat ook goud geld verdient, is vliegtuigen. Als je met 1 vliegtuig begint, moet je ervoor zorgen dat ie zo ver mogelijk wegvliegt. Hoe verder weg, hoe meer je verdient. In het begin duurt het wel lang voordat je geld krijgt, maar als het binnenkomt, zijn het hele leuke bedragen. (Daar kan die bus niet tegen op :p).

Het hoeft niet recht toe/recht aan te zijn, maar ik doe het zelf wel. Dan gaan je bussen ook sneller over die stukken. (Elke bocht remt ie af namelijk.)
Ik maak de blokken meestal zo, dat er 4 tot 6 (wellicht 8) huizen in passen, groter niet.
Hierdoor heb ik pas een dorp van 80 inwoners naar 5.000 gekregen, door te investeren in goede oplossingen en wegen voor het dorp :o. Het duurt uiteraard wel even, maar je krijgt het wel terug :D .

Nu ik het zo weer typ, krijg ik weer zin om het te spelen :twisted:

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 26-10-2011 18:13

In OpenTTD krijg je een klein cheat keuze menutje voor, door de toetsencombinatie van (ik dacht) 'ctrl + alt + c' te gebruiken.
Komt er een klein schermpje voor met een 8-tal cheats ofzo die te gebruiken zijn.

De cheats die je kiest, worden dan met rood aangevinkt en dat is ook niet meer ongedaan te maken (het is wel mogelijk 20 miljoen te scoopen, en dat vervolgens terug te dokken, maar je blijft zien dat hij gebruikt is.)
Echter zoiets als 'magische buldozer' of 'bouwen in pauze' zijn niet ongedaan te maken (dus eerst hele zooi bouwen en vervolgens de pauze ongedaan maken en dan gaan spelen).

Alles onder het mom (en ik citeer dan ongeveer het spel): Zodat "Andere spelers de schande kunnen zien dat je het level hebt gespeeld met cheats".
Echter... als je de combinatie niet weet om het scherm te openen, zal je er nooit achter komen xD :lol:

En gewoon gaan spelen hoor. Het is een leuk alternatiefje, wat je gewoon kunt minimaliseren en zo nu en dan even kunt kijken en bijhouden xD (althans wat ik doe)
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 26-10-2011 19:07

van 80 naar 5000, moet er dan niet groeistad bij staan voor je hier mee begint ?

Ben zelf vaak van de lijn:

Vee en Graan naar Fabriek
Hout naar Zagerij

Goederen van deze 2 naar een stad brengen. En naar de stad ook overal vandaan passagiers heenbrengen + een infrastructuur aanleggen. Mits er groeistad bij staat anders probeer ik het niet.
Back Down South

Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 26-10-2011 20:25

@ Stefan: Ik zal er eens naar zoeken dan :o. Weer wat geleerd vandaag.

@ Ronald: Dat weet ik nog geen eens. Want dat was altijd bij de gewone TTDX dat ik dat voor mekaar kreeg. Meestal let ik daar niet op namelijk.

Maar wel leuk om te zien dat iedereen zo zijn eigen strategie heeft :D

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 27-12-2011 12:15

Vandaag had ik het met Ronald op msn over wat nieuwe GRF's (add-ons) die ik gevonden (zo heb ik nu ook Scania's, Volvo's etc. trekker-opleggers gevonden, maar nog niet gedownload) had en ging testen, resultaat:
Alles BOVEN de blauwe streep gebruik ik/ga ik gebruiken.
Alles ONDER blijft als back-up staan voor thema levels.

Afbeelding
Moet nog wat fixen omtrent fabrieken, maar die 'boekhouding' ga ik binnenkort maar eens fijn uitwerken :lol:
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Plaats reactie