OpenTTD

Maak hier zelf topics aan die nergens anders passen!
Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 23-10-2011 16:47

Ooh maar het probleem in het olielevel zit ook bij een doorvoer station (dus binnenrijden via de ene kant en uitrijden via de andere :wink: ) :lol:
De boel loopt vast bij het stuk rails vlak voordat het station bereikt wordt.
Daar komt een aftakking naar een station voor de afvoer van goederen weer op het hoofdtraject terecht, maar de goederentreinen kunnen niet doordringen op de olietreinen (die krijgen telkens voorrang).

Daardoor loopt de boel daar vast en krijg ik wel olie aanvoer, maar geen goederen afvoer.
Daarnaast vind het vliegveld (het grootste met 2 landingsbanen en 2 startbanen) 48 vliegtuigen niet zo leuk, want er cirkelen er constant 10-15 in de lucht die niet kunnen landen om goederen voor verdere bestemmingen te laden :lol:
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 23-10-2011 16:52

Waarom bouw je dan geen 2e vliegveld vlak in de buurt. Laat er trein of vrachtwagens tussen rijden, die laden bij de ene en altijd lossen bij de ander, dmv transit. Verdien je nog extra geld ook 8)

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 23-10-2011 17:00

Ik weet niet zeker of je de foto's van het olielevel ooit hebt gezien :lol:
(aangezien plaatjesupload er uit ligt)... maar anders zul je wel zien dat een 2e vliegveld al aardig lastig is, maar ik zal er eens naar kijken.
Bedankt voor de tip 8)
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 23-10-2011 18:22

Speel je ook Kevin?
Back Down South

Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 23-10-2011 18:35

Stefan Lugtenberg schreef:Ik weet niet zeker of je de foto's van het olielevel ooit hebt gezien :lol:
(aangezien plaatjesupload er uit ligt)... maar anders zul je wel zien dat een 2e vliegveld al aardig lastig is, maar ik zal er eens naar kijken.
Bedankt voor de tip 8)
Helaas heb ik die foto's nooit gezien... Maar wellicht heb je er wat aan.
Ronald Tolner schreef:Speel je ook Kevin?
Ik speel het ook ja. Krijg het alleen niet voor mekaar om in OpenTTD al die extra opties open te krijgen. Volgens mij heb ik het verkeerd geinstalleerd.
Als ik er eenmaal aan begin, raak ik nogal verslaafd :p. Heb het jaren gespeeld. (Zelfs toen het nog met DOS kon :p)

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 23-10-2011 19:02

Ja ik zelf ook, op de '95 Windows dan :)

Welke opties bedoel je allemaal? Spreek me anders maar eens aan op msn, wellicht dat ik het voor elkaar krijg.

Werkt ook echt verslavend hoor :P
Back Down South

Kevin van Yperen
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-07-2010 20:19

Bericht door Kevin van Yperen » 23-10-2011 19:29

Tis al gelukt ;-). Had de Installer en de Zip file niet in 1 bestand gezet, waardoor het niet goed werkte. Daarom werkte al die downloads niet op 1 of andere manier.
Zojuist ff aan t rommele geweest. Ben alleen meer fan van die oude lay-out, was wat meer oldskool.

Maar bedankt voor je aanbod :D

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 23-10-2011 19:36

@Kevin: In dat geval zal ik die foto's nog een keer posten.
Zijn vrij 'extreem' voor TTD begrippen :lol:
Ben begonnen met wat 'cheats' om aan geld te komen.
En nu heb ik 99 megatreinen voor olie (ruim 1 miljoen liter per keer aan transport per trein) en een raffinaderij die een productie heeft van 13.000 kratten goederen :lol:
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Ronald Tolner
"Scandinavian Flyer"
Berichten: 4274
Lid geworden op: 03-09-2009 20:12

Bericht door Ronald Tolner » 23-10-2011 20:25

Ja dan heb je wel productiewaarden aangepast of dat ook niet?

Net even online met Stefan gespeeld, beide hebben we er leuke constructies liggen.
Back Down South

Stefan Lugtenberg
"Ristimaaaaa"
Berichten: 1426
Lid geworden op: 12-07-2010 21:52

Bericht door Stefan Lugtenberg » 23-10-2011 22:54

@Ronald (en Kevin): Ja, dat is wel zo. Ik heb 4 cheats gebruikt voor het olielevel:
- Ik heb €20 miljoen euro gescoopt aan het begin als startkapitaal.
- Magische bulldozer, hiermee kun je fabrieken etc. slopen en dwars door steden zonder dat ze je tegenwerken. (Hierdoor loopt de olie route in 1 rechte lijn van het eerste verzamelstation naar de raffinaderij (paar bochten bij de stations daargelaten om te keren).
- Bouwen in pauze toestand.
- Aanpassen van productiewaarden. Hierdoor blijft er altijd ruimschoots olie komen zodat ik kan kijken wat er maximaal mogelijk is binnen een level qua transportcapaciteit.

Het resultaat... een update van het olielevel:
Om te beginnen de bedrijfscijfers en financiën.
Afbeelding
Van de 350 treinen zijn er 95 megatreinen (om en nabij 1.155 miljoen liter per trein met 3-4 locomotieven en 34-40 wagons schat ik)
Deze zijn verdeeld over 7 groepen / 3 stations. 50 treinen (5 groepen) gaan naar 'Fort Warfingbourne West' (zie schema) welke de tegenpool is van de raffinaderij.

Het transportschema (+legenda, hopelijk is het duidelijk).
Zo is het complete olielevel opgebouwd (stations vanaf de olievelden niet inbegrepen).
Afbeelding

De raffinaderij (de vliegtuigen met rode streep blijven cirkelen in de lucht, die met de blauwe streep verstoppen het vliegveld, met de rode als gevolg):
Afbeelding

Tussenstation, gaat nog een keer grondig verbouwd worden, zodat de hoofdroute (de 4 banen rechtdoor) meer capaciteit kunnen krijgen, om verdere vastlopers te voorkomen. Zal een beste klus worden.
Afbeelding

Nog een tussenstation, deze is nog in opbouwfase met een paar kinderziektes die verholpen moet worden + uiteraard verhogen van de aanvoer en afvoer capaciteit:
Afbeelding

Het station dat voor een groot deel bestaat uit de olievelden op land (samen met schepen via boortorens):
Afbeelding

Geen uitleg nodig bij onderstaande screenshot. Zie schema voor zijn plek in de keten:
Afbeelding

En tot slot nog de cijfers van de raffinaderij. Hier moet dus ook nog het 1 en ander veranderen om de capaciteit te verbeteren:
Afbeelding

Zo... dat was het wel zo'n beetje.
Ben benieuwd wat men/jullie er van vinden en vooral van jouw Kevin (ook andere personen) of je tips en suggesties hebt.

Ohjah, nog even een edit van deze post:
De plaatjes van de tutorial op pagina 1 heb ik ook weer gefixed zodat je geen rode kruisjes meer ziet :wink:
Tom Fidom schreef:Als ik een agent klootzak noem, beledig ik een ambtenaar in functie.
Maar wat nou als ik een klootzak agent noem en ik vervolgens een agent begroet met 'Goedemorgen agent' is hij dan beledigd?

Plaats reactie